Thursday, July 14, 2011

~ Ramadhan Al Mubarak yg penuh makna ~

Sedar x sedar nda lama lagi ni bulan puasa kan..hujung bulan ni ja pulak...bule exercise perut ku yg x pndai bhenti mkn ni...nasib puasa pn sda abis d ganti...^_^,,mcm bru ja klmarin aku puasa di negeri org..ia la...sda 4 tahun nda puasa dan raya sama family..syukur tahun ni mrupakan raya puasa yg ptama aku dengan family..hihihihi...xsabar rasanya mo mngggu bulan ramadhan tahun ni..berbuka bersama family yg tercinta setelah 4 tahun mrantau...(mcm ja jauh aku study)..eya la tiket mahal oo kalu sda time2 raya..sob..sob..sob...

ndapa..aku balas dendam tahun ni punya....tinguk la...terfikir juga mo bjual2 kunu time2 puasa nanti...tapi, dketawa aku ole mama ku..aik..aik..aik..mcm nda d percaya nya aku...blum dia tau anak nya ni puas bjual2 time study dlu...hahaha..tapi, aku keja ba skg..aduii..susa....(oya, utk pengetahuan semua...borang utk mjual time puasa sda di keluarkn dengan harga RM2.00 di kaunter Majlis Daerah Beluran..tarikh tutup adalah pada 28hb ni ya)..sempat lagi aku mempromote...apa bule buat..biasa tlatih ba time study dlu...hehehe

Kepada semua familyku dan teman-temanku...jom puasa bersama tahun ni...ada beberapa info tentang ramadhan utk bacaaan dan renungan kita bersama....renung2 kan selamat berpuasa...^_^,,:

Ramadhan 1432 hijrah tak lama lagi akan menemui kita, insya-allaah. Segala puji bagi Allah yang memberi kita kesempatan untuk meraih semua keberkatan, pahala dan ampunan yang disediakan di dalam bulan ramadhan. Mari kita menyambutnya, mempersiapkannya dan mengingatkan saudara kita untuk meraih kemuliaan Ramadhan. Melalui berbagai media (atuk..mentang2 aku budak marketing..kunu).., kita boleh mengingatkan diri kita dan handai taulan melalui ucapan-ucapan menyambut Ramadhan dengan mengirim ucapan via SMS, status di Facebook atau Twitter...Jika kamu semua terlupa..pahala 10 hari pertama puasa adalah mulanya rahmat, 10 hari pertengahan - pengampunan, 10 hari terakhir - kemerdekaan api neraka.

bila kita baca balik betapa besar dan mulia nya bulan ramadhan ni..aduii..mo nangis pun ada...bersyukur pun ada...subahanallah..bersyukur la kalu di beri kesempatan untuk berpuasa lagi...^_^,,
Dalam kesakitan teruji kesabaran
Dalam perjuangan teruji keikhlasan
Dalam ukhuwah teruji ketulusan
Dalam tawakkal teruji keyakinan
Hidup ini amat indah jika Allah menjadi tujuan
Selamat menunaikan ibadah Ramadhan.

<3 selamat menyambut bulan Ramadhan Al mubarak <3

2 comments:

Aretikz said...

Ramadhan bulan yang suci.. teetteet..

Yezza.. malar pula ku mngomen ni, nda pa bah kan lai? ahakz.. laju jua trikh tutup tu.. kalau jual kasut bola, ekon, ekzos basikal mahupun air suam boleh ka tu lai? ahakz..

menjual tah kalau brani, ada jua ku membeli.. hehe..

ni ku mnjawab sal pop out komen, sjujurnya blogku bukan blogspot, tetapi wordpress, jd ilmu tu memag kurg.. tp tahu jua skit2.. cuma pergi setting, comment, Comment Form Placement, klik pop out window.. harap membantu.. yezza..

sarah said...

orait...sda d cba..aku pn xtau apa la klbihan nya ni kunu..^_^,,
anyway..tq ya..

P/S : puasa jgn puasa yang yok..